16 april 2015

LIVET

Detta är alltså första uppdateringen sen September.
Detta är även första gången jag har kikat in här sen just September.
Bloggen var ett verktyg som jag skulle använda för att minnas,
kunna titta tillbaka och se och läsa om vad jag varit med om tidigare.
Jag skulle samla mina tankar, min kreativitet, min utveckling och mina bakslag.
Detta var något kravlöst som jag helt plötsligt satte krav på.
Tiden blev krävande och jag filmade månadsvideor, gjorde kollage
och fick ångest när det gick för långt mellan uppdateringarna.
Jag satte för höga krav på mig själv och hela bloggen.
Jag dödade min kreativitet och orkade helt enkelt inte längre med mig själv.
Får ont i magen när jag tänker på att det inte finns några bilder i mina mappar från September tills nu.
Så mycket som jag har missat att dokumentera och spara.
Finns dock inget att göra åt nu, det får vara så helt enkelt.
En paus i livet bara.

Tänker att jag ska börja snällt och sakta igen utan att skrämma iväg mig själv.
Vi får se hur det går.
Jag gjorde trots allt detta för mig själv från början,
och det är fortfarande samma grund som jag ska bygga på.
Inte många fler än jag som kommer läsa detta,
men det spelar faktiskt ingen roll alls.

1 kommentar:

  1. wow. längesedan jag blev så glad över en text på internet. att du fortfarande är kvar. det är jag också.

    SvaraRadera