13 augusti 2013

TRE NYA.

Har såklart velat ha en lysande jordglob i en evighets evighet eftersom att det är så fint och ger bästa mysljuset,

så mitt hjärta smälte när jag hittade denna fina och var tvungen att köpa.

Köpte den där som sitter på väggen som pappa hjälpte mig med att sätta upp, plus ryggsäcken som fått låna min röda mössa.
Bästa, bästa med massa bra innerfack, lagom storlek, fin färg och bra mönster inuti.

och detta! Hade en plan i huvudet för detta första gången jag satt i mitt tomma rum helt ensam.
När den växer till sig kommer det bli ännu bättre, men det är ju fint redan nu.

Inatt har jag jobbat och idag åker jag till Ljunghusen, fast kommer hem redan imorgon igen!


8 kommentarer:

  1. Jag försökte skriva en kommentar igår men jag vet inte om den gick igenom så jag prövar igen.

    Hej Therese! Tänkte bara säga att du har en himla fin blogg. Mössan känns väldigt Team Zissou-isch. Det är en bra sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det gjorde den inte, så bra att du skrev igen!

      Och tack så mycket Björn! Vad fint att du tycker det, känner också vibbarna av zissou när jag ser den! Hur hittade du hit?

      Radera
    2. Vet inte riktigt hur jag hittade hit från början, faktiskt. Har haft bloggen i min RSS-feed ett tag. Du och jag har träffats ett par gånger, på Siesta och Rookiefestivalen, om du minns. Och om inte jag minns fel så är vi vänner på Facebook, så jag misstänker att det är genom en länk där eller så som jag hittat hit!

      Det är en trevlig blogg! Mycket fina bilder och motiv. Fotar du fortfarande för Rockfoto?

      Radera
    3. Hej igen! Helt ärligt så är jag fruktansvärt dålig på att kika in på min mail/modereringen av kommentarer, har inte riktigt vant mig vid det än. Men här är jag!

      Jag minns! Absolut. och vi är fortfarande vänner på facebook, haha!
      Tack så jättemycket, vad fint av dig att säga så. Jag fotar inte för Rockfoto längre, eller gjorde det knappt då heller faktiskt, det var bara genom Emma vår fotolärare som jag hjälpte till där under hösten/den kommande sommaren och på Hultsfred och Arvika.

      Radera
    4. Huj! Nu var det visst jag som var långsam här. Ursäkta!

      Ja, det stämmer ju. Vad fint! Men aha, okej. Synd, kanske? Det var roligt att ni var där i alla fall, tycker jag. Vad gör du numera då? Du verkar ju ha fått tag i en himla fin lägenhet åtminstone. Är det i Malmö du bor?

      Radera
    5. och nu var det jag igen. och denna gången extremt lång tid(?!) Shit. Ber om ursäkt, återigen. Det här med att kolla kommentarer som väntar på moderering är inte min grej alls märker jag.

      Ja, det är ganska synd! Det var ju roligt så länge det varade, men är inget jag direkt tänker på eller reflekterar över. Känns som att det var i en annan del av mitt liv (även om jag inte är särskilt förändrad nu - från då.).

      Alltså just nu jobbar jag på Postterminalen i Malmö, haha. och kör mest truck. Fast min anställning ska ändras lite nu så får vara på lite andra avdelningar fram till vintern verkar det som, (intressant.) och detta gör jag fram tills att jag vet vad jag vill göra med mitt liv (har alltså ingen aning, det är ganska jobbigt.)

      OCH. Ja! Lägenheten är fantastisk. Har fortfarande en del grejer jag vill fixa till men sen tänkte jag nog köra ett gigantiskt blogginlägg med bilder från lägenheten. Den är verkligen helt underbar, och det stämmer bra. Bor i Malmö!

      Radera
  2. Vilka sjukt vackra saker. Jordglob måste jag också bara införskaffa snarast möjligt. Dom kostar ju dock en hel del dessvärre:/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Fantastiska! De är obehagligt dyra de där jordgloberna, fast man köper ju även en hel värld.

      Radera