28 augusti 2013

OM ATT RITA OCH FRAMTIDEN.

Det har varit relativt många gånger under mitt liv som jag har fått frågan om hur jag blev duktig på att rita.
Jag vet inte riktigt själv hur duktig jag egentligen tycker att jag är, det finns så extremt många begåvade människor i världen.

Vissa tycker att jag är duktig, vissa tycker att jag är väldigt duktig och i vissa fall extremt duktig. Jag tycker mest bara att det är roligt.

Jag är inte en självgod person, snarare en som är extremt självkritisk mot mig själv och då även vad jag skapar.

Men det alla alltid säger, och även jag, är att man ska öva, öva, öva. och det är ett så tråkigt råd.

Det bästa jag kan ge är egentligen att bara rita, måla, fotografera eller vad man nu gör, när man känner för det.

Det är ganska svårt att förklara, det är bara en viss känsla som man får ibland,

för jag kan inte göra något vettigt överhuvudtaget om jag inte har den här känslan.

om jag Måste göra något eller hålla mig inom vissa ramar som jag inte får välja själv, går det inte.

Och där, har vi en av de största anledningarna till att jag tvivlar på att läsa vidare för att göra något kreativt av mig själv.

Även om det är det jag älskar mest, och helt ärligt.

Är det enda som jag någonsin har känt att jag kan vara bättre än andra på, ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar