11 juni 2013

ÅTERANVÄNDNING.

Jag och mamma spenderade några timmar hos morfar och gick igenom mormors saker och kläder,

valde ut vad som skulle slängas och vad som skulle sparas, här är en del av grejerna jag fick med mig hem!

Ett par blommiga shorts, så himla fina! Älskar dem redan.

En gammal burk att ha kaffe i (den är lite för liten för det dock så får hitta något annat fint att ha i.)

Tidningsartikeln från när jag var nyfödd, mamma när hon var ung, mormor och min mamma som barn,
ett par solglasögon, en vit plånbok med rött foder inuti, och en laxfärgad tjocktröja som allt ligger på!

En gammal fisherman's friend-plåtburk, ett kort på snygga James Dean som mamma hade när hon var ung, och ännu en tjocktröja.

En av skjortorna jag fick med mig! Djurmönster och så.

En väska som alla andra ville slänga men som jag ville ha, perfekt sliten och i helt lagom storlek åt allt!

Paraplyet som min mormor ALLTID hade med sig, nostalgi. och himla fina blommor på det också.

En simpel blus med små svarta prickar och fina knappar.


5 kommentarer:

  1. Nemen gud så fint, vissa saker går aldrig ur style.

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint, om du vill komplettera mormors gamla paraply kika gärna in på www.designparaplyer.se P.S. Det finns ett med Puma mönster som jag tror du skulle gilla D.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack men nej tack och nej tack tack nej.

      Radera
  3. Säger det igen. Du har en riktigt bra stil och att någon ville slänga väskan är ren galenskap. Fyfasen!

    SvaraRadera