28 april 2013

R.I.P


Min trogna mobil som i princip har fungerat felfritt i snart två år, blev brutalt mördad idag.
Vet inte riktigt hur jag ska sätta ord på detta, men min truck är den skyldige, och jag är medbrottslingen.
Det var en ovanlig otur som gjorde att min mobil gled ur min jobbficka sådär precis lagom till att jag skulle svänga,
och det var sådär perfekt att jag inte hann reagera, och liksom ja.
Jag gjorde mos av min mobil, med min truck.
Fällde en och annan tår i desperation när jag insåg hur mycket jag kommer sakna de tusentals anteckningar som den innehåller.
Det var en bra mobil, jag kommer sakna den väldigt mycket.
Fick alltså nu leta igenom hela huset efter något som kunde ta över under tiden, hittade efter tusen år min gamla Nokia.

Dock ville jag bara gråta, skrika, spy, bränna ner tusen träd och gräva ner mig,
när detta var det första som kom upp när jag startade mobilen.
Gamla påminnelser som ligger inrotade i inställningarna och kommer upp varje år.

Men det gjorde jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar