27 februari 2013

TIDSPERIODER.

Att vara nykär är inget jag letar efter, men i just den här perioden då bilden är tagen,
gick jag igenom så mycket fina känslor samtidigt, och jag la varje vaken minut
på att tänka ut hur jag skulle göra mitt rum till det bästa i världen.
Fyllde väggarna med bilder och ritade människor som jag ser upp till,
gjorde egna skivor och hängde upp i mitt målade träd på väggen.
I båda våra lägenheter slet jag som ett djur för att göra det så fint som möjligt,
göra det till något jag, vi, älskade. Efter att jag flyttade hem igen tappade jag helt orken.
Mina idéer och min kreativitet hade blivit utslängd tre gånger, och nu känns det liksom inte lönt.
Längtar mest tills jag kan göra det igen, men då med vetskapen om att det ska få stanna kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar