24 januari 2013

MIN LEDIGA TORSDAG

Har hunnit med mycket denna veckan, har känt mig ovanligt flitig.
Har lyckats jobba, träffa Tapani, Linda och Diane (en snabbis)
och idag var jag ledig, och använde min kamera för ovanlighetens skull.
Hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, men istället blev det som alla andra dagar denna veckan,
jag gick upp vid tolv, och sen gjorde jag kaffe. Det bästa som finns när man precis har vaknat.

Hängde lite med mina katter i vanlig ordning under tiden, och kikade ut genom fönstret.
(Så himla fint väder.)
Såg klart på första säsongen av Downton Abbey, är svag för alla förälskelser, de fåniga konversationerna, och den snygga filmningen.
Sen tog jag på mig min favorittröja, gick ut, och lyssnade på Alex & Sigges podcast..
 och gick ner till havet! Det var is nästan en kilometer ut, och sträckte med kusten så långt jag kunde se.
Jag gick på isen i en timme ungefär, fast slutade lyssna på podcasten direkt när jag kom ut där,
var livrädd för att jag skulle höra isen knaka någon gång, men jag slapp.
Två timmar senare var jag hemma och hade det här djuret i mitt knä när jag la över bilderna och kikade runt lite på internet.
Sen kom mina föräldrar hem och jag bakade en kladdkaka,
la upp min 1000de bild på instagram,
skrattade åt min ickeexisterande tvilling med mina föräldrar
(inte så hemskt som det låter,)
och kollade på första avsnittet av Walking Dead. Fast höll på att dö hela tiden.

2 kommentarer:

  1. Håller sjukt mycket med dig om kaffet här och få det serverat ifrån en moccamaster är ju givetvis drömmen och visionen. Dock lägger jag också gärna till lite apelsinjuice och sen kan jag vara nöjd om det inte finns något ätbart också så klart! :)

    SvaraRadera
  2. Har själv jobbat som barista och även haft många vänner (även ett ex) som intresserat sig - och jobbat mycket med kaffe. och alla har kommenterat och åh-at över våran moccamaster, som jag faktiskt tycker är ganska skräpig. Men det kan vara för att mina föräldrar (som alla andra i skåne) köper vanligt tråkigt skånerost.

    SvaraRadera