22 januari 2013

#4

Vi hade nyss firat din födelsedag på en restaurang i stan, en massa vänner som drack öl och åt middag tillsammans.
Efteråt hamnade på en uteservering, trots att det var sommar var det kallt ute, men vi var varma bredvid varandra.
Våra fingrar rörde vid varandra under bordet, och jag låtsades som att jag varken märkte det,
eller den kittlande känslan i magen, fram tills att du flätade ihop dina fingrar med mina.
Du höll mig om midjan och drog med mig in på klubben, vi dansade och du sa att du ville därifrån.
Vi gick iväg, satt på en trappa och rökte cigaretter, väntade på att en buss skulle komma.
Du tittade på mig, drog mig intill dig, drog dina händer genom mitt hår och kysste mig,
och samtidigt hoppades jag att han skulle komma förbi, och bli lika förstörd som jag varit under de senaste månaderna.
Det var den första och sista natten vi spenderade tillsammans, och sen åkte du iväg från Sverige utan att ens skriva ett hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar