30 december 2011

ÅRSSAMMANFATTNING 2011-2012


Sitter just nu, i sista minuten, natten innan nyår, och sätter ihop min årssammanfattning. Som jag hade glömt bort.
Dricker varm och kall. och det är gott. Tack för mig, här är mitt år.
Edit; Ja jag har lagt upp detta långt senare, men är skrivet tidigare(?) Njut!

JANUARI



(USA, min familj, glada, fantastiska.)
Fick inget nyår, fick istället USA. En kvart innan nyår (lokal tid),
hällde jag i mig ett glas champagne.
Hängde på stranden och kollade på lite raketer,
och sen däckade jag i min säng tjugo minuter senare.
Resan var fin i sig, lite kaotisk ibland, som alltid, men övervägande bra, som alltid.


(Diane, i mitt rum i Bjärrä.)
När jag kom hem var det detta djuret som jag träffade först av alla,
jag hade planerat en "överrasknings-träff" med Alex, med hjälp av mitt troll Hugo,
men det slog lite fel när jag inte orkade vänta längre.. och avslöjade mig själv lite.
Men lite överraskande blev det ändå, när jag gick in på Viggos oninbjuden.
(I Mimmis fina, charmiga, ostädade lägenhet.)
Senare i Januari, när jag hade fått komma in i en okej dygnsrytm igen, hängde vi på debaser för första gången, "på riktigt".
Detta var kvällen som spårade ut lite, först var det den fina förfesten hos lovis,
då jag, lovis och sofie lagade mat, drack rött vin, målade naglarna,
och pratade lite (indirekt) problem med lovis mamma. och sen stoppade vi papper i en vinflaska också,
efter det var vi i Mimmis lägenhet, och sen var allting efter varandra.
Debaser, Möllan, Inkonst och tillslut KB där det fanns en ovanligt trevlig Stockholmare.
(Malin & Kleptot, Malmö.)
I slutet av Januari blev det även slutet för Malins tid i Svarje ett tag,
vi tog avsked dels genom att äta på restaurang och dricka öl,
och dels genom att våldgästa Malins kök den sista kvällen med lite bubbel och kakor.





FEBRUARI




(Tapani chillar stadigt på babel.)
Februari kom och det fanns en del överraskningar med det.
Den första kom 4,5 Februari efter en förfest på Klostergården och en natt på Babel.
Sådär mitt i natten, i Bjärred. Klockan 5.
"Vill du bli tillsammans med mig Therese?"
 
(Superlökig bild, på ett helt okej lökigt gäng.)
Mer (o)roliga saker hände denna månaden, var konstigt nog på Spisen några gånger,
bland annat med det här gänget, den här kvällen.
Fast det var inte så bra, men då var det tur att jag var med dem här.

(Min mamma, i sin nya fina synthfrisyr.)
Kände även för att ta lite bilder på mammas sidecut (haha).
Annars hände inte så mycket denna månaden, jo klart det gjorde.
Men jag har inte tagit mycket mer bilder iallafall.






MARS




(Min, Dianes & Kleptots present till linda, urklipp av saker som påminner oss/är kopplade till henne.)
I början av Mars blev den första i vårt crew 20 och det firade vi i ett kallt Flädie!
Det bjöds på sushi till förrätt och jag blev såld, vi drack massor av vin, kleptot var sjuk,
och jag höll på att filma ihop mitt liv. En bil kom och hämtade oss sent på natten.
(Ett officiellt pengabad.)
Den mest onion förfesten kom, början var bra, med quesadillas och vin, med levande ljus.
Men när kleptot tog fram sina flashiga pengar spårade det ur, och det blev ett så kallat pengabad i vardagsrummet.
Men vi avrundade det fint med att locka mitt hår och lägga upp en kärleksbild i Kleptots logg.
och sen fick Diane ett sugmärke på halsen, men inte av mig.
 
(Nya kjolen och favoritklockan.)
Tappade på något vis bort min klocka denna månaden, det var fruktansvärt tråkigt.
Speciellt eftersom att jag nyss hade tappat bort min farmors ring på jobbet..
Jobbade lite för mycket på Barista som man gör som nyanställd, men jag fick umgås mycket med Ted och det gjorde mig glad.
Såg The Ark någon gång här också på KB i Malmö, och tyckte att det var, makalöst.
 
(Dåligt försök på sidluggs-mittbena.)
Hade en hel del sovsällskap, det hjälpte det mesta att kännas bra igen.
Läste Just Kids av Patti Smith och hade en klump i magen när jag kände igen mig i vissa band,
försökte använda någon sidluggs-mittbena som höll i sig ett tag, men gav upp ganska snabbt.





APRIL




(Om jag och Malin hade gjort en skiva ihop, hade jag röstat på denna bilden som skivomslag.)
När April kom hade vi bokat in en resa till Granada för att få hälsa på Malin,
Det blev några fantastiska dagar med sol, kärlek, vin, klubbande och glass.
Det var skönt att komma ifrån jobb och vanliga rutiner i Sverige,
skönt att slippa tänka ett tag och bara umgås med vänner.
Det var jobbigt att åka därifrån, men att åka taxi till flygplatsen
och lyssna på Emil Jensen en bit ifrån varandra,
fungerade det med.

(Innergårdshäng när det är som bäst.)
När vi kom tillbaka till Sverige började det med en liten tragedi,
då vi åkte på tåget åt ena hållet, och två fina missade oss på flygplatsen i Köpenhamn.
Alex hade fått en lägenhet i lund som låg smått perfekt i anknytning till allt som var bra.
Jag drog ner på timmarna i jobbet, spenderade all tid i Alexhögtitaketta
och förlorade mig litegrann i glädje.
 
(Fin kille i fin lägenhet.)
Vi köpte en hatt till Alex på Second hand, efter många om och men..
Hängde i Malmö ibland, men mest på nationer i Lund.
 
(Ganska dräggig klätterapa.)
Sen kom såklart Valborg som är sådär superstort i Lund, Stadsparken är helt överfull på folk.
Där sprang vi rundor och Alex var full och nästan lite jobbig, men det var okej ändå.
För sen gick vi till lägenheten, fulla, glada, kära,
och sen fick Alex göra parachute när folket kom.



MAJ



(Glad tjej som upplever de bästa månaderna i sitt liv.)
Av någon anledning tog jag så fruktansvärt få bilder de här månaderna,
men det hade mycket att göra med att min dator inte var i Alexs lägenhet,
men att jag var, i lägenheten, alltid, i princip.
Ted slutade jobba på Barista och vi drack vin ur take-away muggar i solen.
Dansade mig blodig på diverse fester.

(Min födelsedag i lägenheten.)
På min födelsedag gav Alex mig en massa fina saker, men det bästa av allt var en skattkarta,
som ledde till en nyckel, som ledde till lägenheten.
Vi fyllde upp våra tre rum med folk på nolltid på min födelsedag,
och alla jag ville ha där, var där, och det var så himla bra och mycket kärlek.
Sen drog vi till Hallands för Alex skulle vara dj, lite folk, men det blev bra ändå,
dagen då jag fyllde 20.




JUNI



(Merry & Pippin sitter på Enterna.)
Det finns inte ett enda inlägg från Juni 2011 på den här bloggen,
och anledningen till det är antagligen för att det inte hände så mycket mer än Roskildefestivalen.
Som för övrigt, kan vara det bästa jag har varit med om, någonsin.
Kan ha varit för att jag var där med världens bästa gäng också, men ändå.
De enda bilderna jag har från Juni är alltså bilder från Roskildefestivalen.




JULI



(B-rudarna i Botaniska.)
Juli hade så himla mycket fint att ge, bland annat träffade jag mina tjejer i Botaniska,
vi drack vin, åt lite choklad, och blev avbrutna med en tråkig nyhet.
När solen gått ner gick vi till lägenheten och spelade pingis, och gjorde det till en hel natt.
(Festen hos mig i Bjärred.)
Min familj reste bort ett tag så jag och Alex fick vara husvärdar,
något som vi trivdes bra med och firade med en stor fest.
 Mycket folk, musik, alkohol, och kärlek, på ett och samma ställe.
Kvällen slutade såklart med någon hemlig affär, hångel i källaren,
spya och Hugo som badade i poolen.
(Felicia & Joel påväg till Göteborg.)
Vi kände oss superpariga, så jag och Alex, och Joel och Felicia,
drog till Liseberg en dag i Juli, det var väldigt fint, ovanligt och roligt.
Sen kom Balthazar hem, Peter kom och gjorde kaffe, vi gjorde Malmö osäkert,
och High Coast spelade utanför stadsbiblioteket, och slutade med en fylla mitt i veckan.



AUGUSTI



(Ariman, såklart..)
Augusti kom och jag hängde på uteserveringar med mina vänner,
kedjerökte cigaretter, pratade om problem som inte fanns,
och drack självklart, supermycket öl, för det är det man gör,
när man fortfarande kan sitta på uteserveringar utan att frysa.


(Linda, ett brunt äckel, men också fin.)
Linda kom hem från sin utlandsresa och hade en massa spännande historier att berätta om
såklart innehöll de norrmän, pojkar, vin, fyllor, och sex.
Brunare än alla andra var hon också.
(Fina gänget på Österlen.)
Kräftskiva fick det bli för andra året i rad ute på Österlen! Dock med några nykomlingar,
som inte var med första året! och det blev en enorm blandning av lite allt möjligt,
Det blev ett farväl till huset, ett grattis till Kleptot, och så även ett farväl, till henne,
inför hennes Franska liv i Lyon.




SEPTEMBER



(Gänget på Blekingska!)

Dianes födelsedag kom i slutet av Augusti och vi firade i början av September.
Vi åt finmiddag och på bussen in till Lund gjorde Diane det classy genom att klä av sig naken,
jag gjorde det classy att dra från klubben aspackad utan att säga till någon.

(Sista te och kaffe-hänget.)
och sen kom det där sorgliga hejdåt som vi försökt skjuta upp så länge,
vi satt hos Kleptot, kollade bilder, filmer, drack te och kaffe, och sa hejdå.
Vi delade upp kläder som vi skulle få låna, och när jag skulle gå sa vi
"vi gör det enkelt. vi ses snart. inga tårar. en kram".
och sen på vägen hem, i Kleptots tröja, grät jag mig rödögd.
 (Världens bästa kille?)
och mitt i det här kaoset var det så himla fint att jag hade världens bästa (och snyggaste sambo).
Vi fördrev dagarna med mycket E.T och Trollet-häng.
 (Diane & Jag på KB av någon anledning?)
Sen kom nästa svåra avsked, av Diane. Hon bestämde sig för att åka till Berlin,
så då blev det att avverka KB, Vgs och SSK i snabb fart.
Vi sa hejdå på SSK ute i rökdimman, där vi grät båda två, kramades,
och förklarade hur mycket vi älskade varandra.




OKTOBER
  

 (Jag såg ut såhär litegrann.)
När Oktober kom kom nästa hejdå, och det var till Linda som drog till Indien,
och jag och Malin insåg att vi som varit fem var nu kvar som ensamma två.
Vi jobbade som idioter båda två men lyckades träffas ändå, och bestämde datum för en resa till Berlin.

 (Det höstbruna kom tillbaka.)
I vanlig ordning blev håret mörkare igen (dock ganska sent detta året),
Jag, Alex och Hugo mös i mängder, men i övrigt blev det en ganska lugn månad.





NOVEMBER


  (Kleptot i Berlin.)
Jag och Malin åkte alltså till Berlin där vi träffade Diane & Kleptot,
fick även lära känna Ray som var helt fantastiskt fin!
Vi hade många fina dagar med sol och öl i mängder, svartklubbar, sena nätter, tidiga mornar,
fest, musik, god mat, parkhäng, allt möjligt.
Det var väldigt bra dagar, och det var fint att vi var samlade igen,
trots att Linda var i Indien..

  (Alex i Göteborg vava.)
När jag kom hem igen fick jag vara med om en natt som gjorde mig supertrött,
E.T & Alex festade sönder natten innan vi skulle till Göteborg och jag skulle upp 4 för att börja jobba.
Efter jobbet var jag supertrött, och sen bilade vi (Jag, och Alexs band) upp till Göteborg,
där de skulle spela! All trötthet försvann dock när vi fick se Ganger & Rex The Dog,
sen sov vi i en stor lägenhet med finaste trägolvet och största fönsterna.

  (Emmie, när vi njöt av sista höstsolen.)
Fick hänga mycket med Emmie under den här månaden!
Hennes lugg kom tillbaka och vi drog bland annat till Klaffbron i egengjorda masker.
November var även månaden då jag och Alex fick ge upp världens finaste lägenhet.
Vi sa farväl till Alexandershögtitaketta, många fina minnen.




DECEMBER



  (Anna på Inkonst!)
I December hittade jag min klocka igen som jag tappade bort i April!
Det gjorde mig så himla lycklig och den fick följa med när jag drog ut med mina postenkollegor i Malmö!
Vi fixade med vin under bordet och småshottar efter bowlingen så att vår barnvakt blev helt nervös.
Sen var alla tråkiga förutom jag och Anna, som drog till Inkonst och dansade till dubstep,
och hängde utanför klubben i typ en timme för att brandlarmet sattes igång.
Dagen efter spydde jag hela vägen hem.
 
(Jag & Diane på Smålands!)
Diane kom hem från Berlin och det firade vi med Malin genom utgång på Smålands.
Vi blev fulla och glada av ölen, Regnkillen var där, musiken var bra, och återföreningen var fantastisk.
(Min man i morgonljus.)
Nu är det slutet på December, jag har haft en fin julafton med min fina mormor,
som verkar må så himla bra igen.
Tack för det här fina året!
I Februari flyttar jag och Alex in i en ny lägenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar