23 juni 2010

SVAREN

Har inte varit hemma så mycket de senaste dagarna,
och när jag har varit hemma har jag mest sovit,
eller varit sjukt sliten.
Men nu ska jag svara på alla frågor som jag har fått!



HAR DU HÅRFÖRLÄNGNINGAR?
Jag har inga hårförlängningar, och har faktiskt aldrig haft det heller.
Men jag ville någon gång när jag var 15 eller så..


HUR LÅNGT HÅR HAR DU?
Haha, var tvungen att mäta med en liten linjal.
På de längsta ställena är mitt hår 42cm långt!

PLANER INFÖR SOMMAREN?
Inte så mycket bestämda grejer egentligen, trivas,
ta det lugnt, och umgås med alla mina vänner tills jag spyr av lycka.
Målet är kanske inte att jag ska spy.
Men göra så mycket som möjligt helt enkelt.

SKA DU TILL NÅGRA FESTIVALER I SOMMAR?
Just nu lutar det starkt åt emmaboda faktiskt.
Jag har aldrig varit där innan men har varit sugen de senaste tre åren..
Så iår drar jag nog med mig Diane ut i skogarna (eller ängarna?)
Kanske även lite tid i göteborg i Augusti! och då även Way out west.
Efter det kommer vår kära gratisfestival här i Skåne, Malmöfestivalen!

VAD HAR DU FÖR PLANER EFTER SOMMAREN?
Har sökt lite distanskurser för att kunna kombinera studier med jobb om jag skulle vilja det.
Det är väldigt blandade kurser, Filosofi, Psykologi, kreativt skrivande och konstpedagogik.

KAFFE ELLER TE?
Jag har aldrig gillat te.. tycker det är ganska synd, för det är bra för oss halsbarn.
Så kaffe, jag älskar kaffe, men har upptäckt alldeles nyss att jag inte klarar av så mycket koffein, så blir lätt illamående av det.

FAVORITSERIE?
Oj, det finns mycket bra.
Men det är nog bara Grey's anatomy som jag aldrig riktigt har tröttnat på.
Jag dras till lite deppig musik, deppiga filmer, och deppiga serier.
Grey's anatomy har alltid så jobbiga (men bra) säsongsavslutningar.
Kan inte sluta kolla helt enkelt.
(Har alla avsnitt sparade på min dator, haha.)

FAVORITFILM?
Här finns ju hur många som helst också, men okej ska välja ut lite.
Le Fabuleux Destin D’Amélie Poulain
Candy
The Darjeeling Limited
Factory Girl
Garden State
Into the wild
Life Aquatic
Little Miss Sunshine
Milk
Rocknrolla
The Royal Tenenbaums
The Tracey fragments
The Pianist

HUR FICK DU JOBB INOM ROCKFOTO.SE?
Fick jobb inom Rockfoto.nu, inte .se!
Men det fick jag genom att ha Emma Svensson som lärare i Foto A, B, &C.
(Hon är grundaren till Rockfoto.)

HAR DU TIPS PÅ NÅGRA RIKTIGT BRA BÖCKER?
Vägen av Cormac McCarthy
Tusen Små bitar av James frey
Hungerspelen av Suzanne Collins
Naiv. Super av Erlend Loe
Inte som andra döttrar av Deborah Spungen

HUR MÅNGA LÄSARE HAR DU PER DAG?
Vet inte ens hur man kollar upp det, så jag har ingen aning.

HUR GAMMAL ÄR DU OCH HUR LÄNGE HAR DU HÅLLT PÅ MED FOTO?
Jag är 19 år och har hållt på med foto sen jag var 15!
Eller 16.. jag fick min systemkamera när jag fyllde 16,
så då kanske det började lite mer seriöst.

GILLAR DU SVERIGE ELLER VILL DU ÅKA DÄRIFRÅN?
Jag gillar Sverige. Iallafall på sommaren, då är det hemskt fint precis där jag bor också.
Bor väldigt nära havet och stora ängar, har nära till både Malmö och Lund.
Så jag trivs, just nu. Men under vintern vill jag alltid bort,
det finns inte så mycket här under vintern, och vi har inte så mycket vinter egentligen.
Är mest minusgrader och ingen snö i skåne, en hel del vind och väldigt mörkt.

VAD ÄR DET BÄSTA MED SVERIGE?
Jag har faktiskt ingen aning.

VAD ÄR DET SÄMSTA MED SVERIGE?
Jag har ingen aning här heller.
Men jag återkommer med svar när jag har tänkt lite..

VAR ÄR MIN GRODA?
Om du helt seriöst undrar var din groda är,
så borde du nog ha bättre koll på den.
Den kanske bli våldtagen av en apa på ett zoo och ligger länkad på existenz.
Vem vet.

VART TOG DU VÄGEN PÅ BDB?
Blev trött på alla nya unga, tappade intresset samtidigt som många andra gjorde det,
kände inte att jag fick någon värd respons och ville köra lite mer personligt blandat med foto,
så jag startade med denna bloggen istället.
Tycker att det är en bra kombination av allt möjligt.

ÄR DU KÄR JUST NU?
Nej..

TRÄFFAR DU NÅGON SPECIELL KILLE JUST NU?
Naej.. Vet inte om man kan svara att man funderar på att göra det?
Inom en snar framtid? snart? ja? eller?

HUR MÅR DU?
Just nu, mår jag fint, är lite trött, sugen på kaffe och typ,
knäckebröd med tomat och piffi allkrydda.
Överlag är jag ganska fundersam och nertryckt i tankar.
Men det är inget dåligt tycker jag.

VAD ÄR LYCKA FÖR DIG?
Att må bra av meningslösa små detaljer som förkommer i vardagen.

VAD TÄNKER DU NÄR DU FÅNGAR EN BILD?
VAD FÅR DU INSPIRATIONEN IFRÅN?

Oj, jag tänker nog antingen att den blev okej eller rent åt helvete.
Inspiration är jättesvårt att beskriva, jag vet inte vart den kommer ifrån.
Böcker, filmer, musik, omgivningar, människors tankar, drömmar.
Jag är dock ganska fotoskadad, kan inte se på något utan att föreställa det som ett fotografi.

7 kommentarer:

  1. Jaha är det halsbarn jag är, haha aldrig hört det förut så nu vet jag vad jag ska kalla det :P

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret om min groda, Jag ska hålla bättre koll på den nu.
    A bridge, a shmidge.
    Då undrar jag en sak, har du något favorit citat?

    /Pojken som tappade sin groda.

    SvaraRadera
  3. Vi har faktiskt väldigt mycket gemensamt, vilket är lite smått kul. Ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  4. Tack för svaret om mina frågor, jag frågade om Sveriges goda och dåliga. jag kommer att vänta på fler svar :) think about it! /badSwedish, haha

    SvaraRadera
  5. Lisette: Haha, varje gång jag är sjuk så är det problem med min hals. Har alltid blivit kallat ett halsbarn av mamma!

    Anonym: Varsågod.

    Marcus: Jag gillar gemensamma grejer. Det är fint. Detsamma!

    Anonym: åh, jag är ledsen. Jag tänker fortfarande. Det är jättesvåra frågor..

    SvaraRadera
  6. fina formuleringar du, jag känner mig spontanstolt över att vara din vän.

    SvaraRadera
  7. kleptot: åh. nu blev jag helt lycklig i hjärtat. blev lite sentimental. hjärta.

    SvaraRadera