07 december 2009

JOBBIG..

Nu ska jag vara jobbig. Har räknat ut att det är en del som stalkar min blogg ändå.
Så jag vill veta lite grejer..
Jag kräver inga namn eller liknande,
men vill veta något som du tycker är fint + en eller flera filmer som du gillar.
Jag behöver filmtips och jag tycker om att läsa om vad andra tycker är fint.

Jag heter Therese och är 18 år,
jag tycker en massa saker är fina men bland annat;
fräknar, regn, att gråta när det blir för tungt, ordet lemonad, att trösta någon,
brev, kyssar, stjärnklara nätter osv. (Finns en massa saker under min profil).
Några av mina favoritfilmer är
Into the wild, Life Aquatic, Garden State, Det Levande Slottet,
You Me and Everyone we know, Big fish, Candy och The Darjeeling Limited.

Hade blivit lycklig i hjärtat av svar,
även om jag redan känner dig.

14 kommentarer:

  1. filmer... 10 orsaker att hata dig kommer alltid att finnas med pga Heath, såg My Sister's Keeper igår, grät hela filmen genom. är inte så hajj på det här med filmer, brukar vara du som tipsar mig.

    hakor som hoppar för att man försöker hålla sig för skratt är fint. orden fruktansvärt och fint tillsammans, gräs under barfota fötter, gamla foton, skrika texten till en låt med de man gillar. torka bort nån annans tårar kan vara fint.

    det var det fina för idag

    SvaraRadera
  2. Filmer: The Breakfast Club, Synecdoche New York, Brick, 500 Days Of Summer

    Fina Saker: Kall luft, mac datorer och post-rock musik

    SvaraRadera
  3. jag beundrar måln och träd. tycker att båda är underliga, mystiska och fina saker som alltid finns där.

    när det gäller filmer så är jag mycket för musikfilmer. favorit inom de temat: Control av Anton Corbijn. riktigt bra bilder och filmen består endast i svartvitt och de älskar jag.
    här är annars några andra filmer som jag gillar: Juno, Populär musik från vittula, This is england t.ex. :)

    SvaraRadera
  4. fint: hattar, mössor, blåsinstrument, händer täckta av färgfläckar..
    film: amelie från montmartre(såklart), ensemble c'est tout, in bruges, och framförallt pump up the volume

    SvaraRadera
  5. jag tycker mycket om fotografier. fina fotografier. bland annat dina fotografier. annars tycker jag om händer, träd och att kyssas i duschen.

    min favorit film är across the universe.

    SvaraRadera
  6. Lovis

    jag tycker att fnitter, dansfötter, leenden, månklara nätter, vinglas och imma på spegeln efter en varm dusch är fina saker.

    Amelie från Montmartre, Marie Antionette, Brokeback Mountain, Aristocats, Fucking Åmål

    SvaraRadera
  7. jag tycker regn är fint. och dimma och nätter.
    hade jag haft en favoritfilm hade jag skrivit den, men jag ville mest bara visa att jag läser din blogg.

    SvaraRadera
  8. Dimma är något av det bästa jag vet. Det är som en slöja som läggs över vår (oftast) jobbiga verklighet, och gör den otroligt vacker och mystisk.

    Filmer du måste se: Eternal sunshine of the spotless mind, The science of sleep och American beauty.

    SvaraRadera
  9. nu tänkte jag med ta tag i det här faktiskt! har analyserat detta nu i ett dygn, för att komma med den tüngaste listan!

    fina saker är: ljusstakar sett utifrån, brunbrända ben, gräs under fötterna, oranga lappar från ticnet, lpskivor, pärondryck som hälls upp i glas!

    bästa film är enligt mig love actually, fast saving private ryan är sjukt bra den med.

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. fint är en hård hård kram och armar som inte vill släppa taget.

    filmer har jag några stycken men först och främt har anonym här ovanför tipsat om tre otroligt fina filmer men annars; tillsammans, virgin suicides, edward scissorhands, farväl falkenberg, gilbert grape, napoleon dynamite, the royal tenenbaums, kalle och chokladfabriken och en långvarig förlovning.

    SvaraRadera
  12. hästar är fina saker.

    och fina filmer är fight club, the crow och donnie darko.

    SvaraRadera
  13. fina saker: fågelkvitter, bada naken, värmeljus, när du och jag pussas, vatten, solblekt hår, fräknar, händer och min kulle bakom huset

    bra filmer: into the wild, juno, supersugen, this is england, the wackness, what's eating gilbert grape, chocolate, Ace ventura pet detective, Jannelångben the movie, apocalypto

    SvaraRadera